På landet.

2011-06-30 / 21:39:37

Tog cykeln några km bort till "landet". Älskar grusvägar! Det känns inte som 2011 när jag kommer cyklandes på min gamla cykel på en grusväg bland gamla hus och hästhagar. Så underbart tycker jag. Gick över en gammal läskig bro också som jag filmade, så kan väl slänga upp filmen här på bloggen. Vet dock inte hur man gör?

Jag älskar svensk sommar!

Världens godaste

2011-06-29 / 20:31:28

Efter en hård jobbdag och en fotorunda med cykeln i värmen tog jag mig lite melon när jag kom hem! Det kanske är det godaste som finns en sommardag. Så svalkande och gott. Den här melonen var perfecto! Jag cyklade ut på "landet" och knäppte massor med sommarbilder idag, men jag orkar inte redigera dom idag så jag visar upp dom imorgon istället! Tog även en svalkande (läs iskallt) dopp i ån med brorsan på kvällen. Är helt okej att ha en badstrand 100m från huset! ;)

Midsommarafton!

2011-06-28 / 18:42:56

På midsommarafton fick vi finbesök och grillade på baksidan. Åt världens godaste mat. Även solen tittade fram!! Det blev en riktigt fin o varm sommardag. Åkte o kollade när dom reste stången och spelade på chokladhjul. Vi vann en liten marabou som skulle vart billigare o köpt på affären. Till kvällen blev det massa gott och vi kollade på mina Cypernbilder i ca 2 timmar. En fin dag!

på jobbet...

2011-06-27 / 08:52:39

Hej! Det var riktigt längesen nu... men tänkte passa på med en mobilblogg nu när jag fick en liten lucka innan frukost här på jobbet. Den här veckan kommer inte alls bli lika kul som dom andra två för nu är inte hanna här. Men men... fem dagar borde man väl klara iaf. Idag åker linnea till peace and love o vi kommer inte träffas på hela sommaren... kul liv. Kul att när jag väl skriver ett inlägg så blir det skit deppigt. Men okej... jag lovar att göra ett inlägg med bilder när jag kommer hem! Hörs så länge.

Fina ord någon?

2011-06-18 / 22:51:16

Har köpt hem två vita tavlor som jag ska göra något fint av! Den ena tavlan ska jag måla helt svart och sen skriva med vit text, den andra ska jag behålla vit men skriva med svart text. Nu är bara frågan vad sjutton jag ska skriva? Har funderat på detta: "Never give up on something you cant go a day without thinking about", "Live the life you love, love the life you live" och "People change, things go wrong. Shit happens but life goes on".

Har ni något annat förslag så hojta till!

fredagsmys

2011-06-17 / 20:56:05

Efter en tung jobbvecka med tidiga mornar har jag nu myst ner mig i soffan tsm med linnea! Godis o kladdkaka ska förgylla våran kväll o lite film. Nu ska jag hänga med i filmen "new york i love you". Vi hörs!

Operation.

2011-06-14 / 22:06:38

Idag opererades min lilla älskling. (Min hund) Hon opererade bort livmodern för att det blivit någon slags vätska i den. Det hon har haft ont av är inte alls livmodern utan en analsäck blev inflamerad och till och med sprack till slut. Men tack vare den så upptäckte dom att det var vätska i livmodern och kunde nu operera bort den innan det blev mycket allvarligare. Hade dom inte upptäckt den hade det bara blivit värre och till slut hade det kunnat bli en jätte stor inflamation i den. Så det var en tur i oturen. Ibland tror jag verkligen att allt händer av mening. Att det var tvunget att bli såhär för att dom skulle upptäcka vätskan i livmodern. Snart kommer allt vara bra igen i alla fall och vi får förhoppningsvis hämta hem Elli imorgon. Jag har seriöst inte längre koll på hur många gånger mamma skjutsat henne till veterinären den senaste veckan. Så himla skönt att detta nu är över, för jag älskar min lilla hund så otroligt mycket! <3

Cypern dag 2.

2011-06-14 / 18:44:28

Poolen vid hotellet
Helt okej lunch då liksom, fish n´chips!
Stranden då va
Hängde på stranden hela dagen o solade och badade.
Vårat hotell.
Utsikten från när vi åkte parisehjul...

Tobbe, papap och jag på en italiensk restaurang. Skitgott!
Massa ryssar som uppträdde.. hahah.

Dag två var bra. Mycket fint väder, låg på stranden och chillade hela dagen och åt got mat på kvällen. Det är så det ska vara! Besökte även tivolit då vi åkte parisehjulet. Kul att se ut över staden! Och ja på kvällen gick vi in i en park där det bara var en massa ryssar, haha.

Studenten 2011.

2011-06-12 / 19:38:53

Det var otroligt mycket folk vid Polhem för att fira alla studenter!
Kusin Mikaela.
Kusin Amanda och en väldigt FUL och AVUNDSJUK tjej i bakgrunden..
Presentöppning vid lokalen.

Snacka om att man var avundsjuk när kusinerna tog studenten! Vilken stämning det var, alla var så jävla glada och det förstår jag. Studentveckan ska bli så hiiiimla rolig. Läser massa bloggar där folk skriver att det var det roligaste dom gjort i hela sitt liv. Samtidigt kommer jag nog sakna skolan och alla människor. Tänkte på det när jag såg alla lärare uppe på balkongen där dom kollade på alla studenter, jag kommer sakna dom också! Men ja.. fyfan vad jag lääängtar!

Vi har bara 1 år kvar 1 år kvar 1 år kvar.....

Sommarlov!

2011-06-11 / 15:04:28

Blev en fin avslutning igår. Åkte först hem till Lina med folk från klassen + några fler. Senare drog vi vidare bort till Valbo där vi spenderade kvällen på en stoooor hästhage med partytält uppsatta och musik. Väldigt mys! Där höll nästan alla teknik 2or till vilket var kul! Bra start på sommarlovet :)

Cypern dag 1.

2011-06-09 / 18:30:24

Vi flög ju såklart till Cypern och kom dit på eftermiddagen. Så vi hann med lite sol och bad även första dagen. Dock var det lite molnigt men resten av veckan hade vi strålande sol! När mamma och jag drog bort gardinerna från fönstren fick vi en chock.. vi fick bästa utsikten!! (3:de bilden) Man såg ut över havet och stranden, även poolen. Egentligen ska man betala extra för den utsikten men vi hade tur! Sen begav vi oss ut och först kollade vi in hamnen när Black pearl låg. Som i pirates of the caribbean filmerna. Sen fortsatte vi in mot stan (det är 100 m från hotellet) för lite shopping. Vi åt sen på restaurang och till sist besökte vi tivolit mitt i stan.

Gobiten!

2011-06-08 / 23:31:07

Min lilla älskling är hemma, men fick åka till veterinären idag igen... Hon vägrar att kissa så därför fick dom söva ner henne och trycka ut kisset på henne, hur man nu gör det? Skönt att ha henne hemma i alla fall, även fast hon gnäller lite för att hon har ont.

Idag fick jag reda på en hemsk sak... En gammal kompis som jag stog väldigt nära förut har försökt begå självmord. Fruktansvärt. Så himla tråkigt, men jag hoppas verkligen att hon blir bättre snart, både fysisk och psykiskt.

Ska hämta hem Elli!!!

2011-06-07 / 14:59:01

Snart så åker vi och hämtar hem våran älskade Elli! Det var ingen böld som tur var, men dom har tömt dom där sakerna som sitter i bak vid rumpan typ, det är som två "påsar" som sitter upp på låren vid rumpan. Dom var inflamerade. Hon har även någon vätska i livmodern som förmodligen också är inflamerat så dom kanske måste operera bort livmodern om en vecka. Vi fick välja på att ha kvar henne tills dom vet vad som ska göras eller att hämta henne och åka tillbaka med henne om en vecka. Så vi åker och hämtar henne så snart pappa kommer hem!!!!!!!!

Älskade vän ♥♥♥

2011-06-07 / 01:16:16

Semestern slutade som en mardröm... vi fick veta att våran älskade lilla bebis blivit sjuk. Just nu ligger hon i Uppsala hos veterinären där med feber och får antibiotika. Hon har en böld som dom måste operera bort... så ser det ut nu i alla fall. Dom ska rönka henne med stora rönken imorgon... Jag kan inte fatta att det här händer... Titta bara på henne, varför ska detta hända henne? Vad fan har hon gjort som förtjärnar detta. Jag sitter bara här och gråter o kan inget göra, vill åka till henne. Hon är helt själv borta i Uppsala och tror typ att vi lämnat henne... Hur kan det här hände den enda veckan vi lämnar bort henne på hela året? Har aldrig varit så ledsen i hela mitt liv.

Älskade lille hjärtegull, jag älskar dig så obeskrivligt mycket och mina tårar bara rinner o rinner. Du kommer bli bra, imorgon så vet dom var dom ska göra och sen ska allt bli jättebra och vi ska bara krama om dig och pussa på dig! Saknar dig så himla mycket ♥♥♥♥♥♥♥

Pa Cypern!

2011-06-01 / 18:12:22

Sitter inne pa hotellet i harliga Cypern! Kollar jag ut ser jag havet utanfor... underbart! Man glommer allt har hemma nar man ar borta och det ar sa nice... Har inga problem med att skriva utan dom sista 3 bokstaverna i alfabetet, har ju sa pa min mobil och brukar raka skriva sa hemma heheh... Nu har jag bara 5 min kvar pa datatiden men allt ar super, fint vader , jatte fin stad med massa restauranger, tivoli, super market och det ar superfint alltihop! Imorn sa ska vi aka till ett vatten land, ska bli super kul! Ska aka san dar fallskarm efter bat ocksa! HARE GOTT!