Dag 3 - Mina syskon

       2011-01-06 / 01:23:00




Jag har ett syskon, en lillebror som heter Tobias. Han kallas för Tobbe. Han är 14 år, kanske världens drygaste ålder... Om folk tycker jag är bortskämd, ja då ska ni se min lillebror. Han är en typsik sån där bråkig kille som skippar lektioner i skolan, skiter i att plugga och bara sitter vid datorn och tv:n. (Snäll jag var känner jag) Men han är faktiskt rätt smart, skulle han bara plugga nån timme om dagen så skulle det gå bra egentligen, men ja... dagens ungdomar. Egentligen är jag ganska avundsjuk att han vågar skita i o plugga ibland, för jag får panik om jag inte gör det. Men det är väl egentligen bättre en att skita i det...

En älskar att styrke träna så nu är han ju ganska mycket starkare än mig, så jag kan inte slå ner han längre. Vilket är rätt synd. Han har också vuxit om mig, såklart. Så nu känner jag mig inte så stor och överlägsen längre.

Vi har alltid lekt när vi var små, fast vi kanske bråkade mer än vad vi lekte. Fyfan vad vi har bråkat, slagits och skrikit till varandra genom åren. Förut älskade jag att reta honom för då blev han skitsur vilket jag tyckte var asroligt. Då var ju jag större och starkare. Men nu är det inte alls så... Nu är det han som retar mig som fan!!! För han är större och starkare än mig nu.

Tobbe har faktiskt haft oturen med sig gällande generna från mamma och pappa. Han är laktosintolerant (typ mjölkallergiker) så inge choklad för han inte. Det har han ärvt att mamma. Sen har pappa fört vidare sin gräsallergi till Tobbe. Sen är han även allergisk mot pollen, hästar, katter och lite hund. Fast det går bra med vår hund som tur är!

Trots att Tobbe är världens drygaste människa på denna jord så har han faktiskt sina trevliga stunder. (ytterst sällan men ändå) Så jag gillar honom trots allt!!!!
wilma lind

Sv: Dubbelreingarna är från cocoo.se :)

Datum: 2011-01-06 Tid: 17:48:25
Blogg: http://wilmalind.blogg.se/

Anonym

Aa hehe

Datum: 2011-01-08 Tid: 16:53:38



Namn:
VIP?

E-mail (publiceras ej):

Hemsida: