Grattis Erika!

       2010-12-11 / 23:38:37





Idag är det ingen vanlig dag, för idag fyller Erika Lundahl 17 år! Så vi säger ett stort grattis till henne. Jag var då först med o skriva grattis på facebook, extremt viktigt, haha nejdå.

Tänkte skriva lite fina ord nu om min vän, men får så jävla ont i ryggen av att sitta vid datorn, men det får vi strunta i helt enkelt.

Erika och jag har varit kompisar sjukt länge, ända sen dagis faktiskt. (Eftersom Erikas minne är kasst så kommer hon säkert inte äns ihåg någonting av vad jag kommer skriva, haha!) Det började som sagt med att vi blev kompisar på dagis, bästa kompisar faktiskt. Vi umgicks ju väldigt mycket på dagis och även utanför dagis, så en dag frågade jag henne bara "Ska vi bli bästisar?". Och hon sa ja. Haha så enkelt vare liksom på den tiden. Sen började vi 6-års och hamnade i samma klass och vi var med varandra varenda dag, och då menar jag verkligen varenda dag. Varenda dag i flera år. Alltid efter skolan gick vi hem till någon av oss för att käka "mellis". Vi kunde äta hos mig i ett halvår innan vi bytte och åt hos Erika i ett halvår, hahah! Vi var även en hel del ute i lekparken och körde olika tävlingar som gick ut på att ta sig så snabbt som möjligt runt olika hinder. Då var också Jesper med och lekte. Shit vilka tider alltså... allt var så himla enkelt och roligt.

Jag vet att jag inte var jättelätt att ha o göra med... Jag var bossen när vi var små. Jag var ju större och starkare så jag fick bestämma haha. Om jag inte fick som jag ville blev jag skitsur. Men med åren så fick Erika en större vilja och växte upp till en kaxig tjej! (Som hon är än i dag hihi).

Jag har alltid varit avundsjuk på Erika! Hon hade hund/hundar vilket var otroligt orättvist, hon hade en sommarstuga, hon hade en tvilling, hon var bäst i klassen och inte ett dugg blyg. Så det var ju inte så konstigt jag var avundsjuk? Men en dag gick min önskan i uppfyllelse och pappa berättade för Tobbe och mig att vi skulle skaffa hund! Då var Erika den första jag ringde och jag var så glad så att jag hade ont i magen kom jag ihåg.

Till sexan bytte vi båda till helt olika skolor vilket gjorde att vi gled isär. Erika skaffade en massa nya kompisar i sin klass och glömde väl bort mig. Haha nejdå, vi var fortfarande kompisar men inte alls lika tajta som innan.

Än i dag är vi fortfarande kompisar vilket jag är sjukt glad för. För det är med henne som jag har dom bästa och flesta minnena med. Det är med henne som jag har minnen från min barndom och från alla tokiga saker man gör som tonåring. Jag kommer aldrig glömma min barndom med dig Erika, även om du redan har gjort det haha! Jag skulle göra allt för att få uppleva den tiden igen. När det var Erikorna, sköldpaddorna.

Så än en gång, stort grattis på din födelsedag! ♥
Nästan så att jag inte hann publicera innan klockan slog tolv.
erika

Men ååååh gooobit!!! hahahaha minnet (a) det är ju underbart, verkligen oslagbara minnen min vän! Tack för allt, puss!<3

Datum: 2010-12-11 Tid: 23:58:51
Blogg: http://erikakatarinalundahl.blogg.se/

» P H O T O L E N S

Grattis till henne :)

Datum: 2010-12-12 Tid: 09:48:31
Blogg: http://photolens.blogg.se/

Hanna

Jätte grattis till henne;D

Datum: 2010-12-17 Tid: 17:54:38
Blogg: http://hhannii.blogg.se/



Namn:
VIP?

E-mail (publiceras ej):

Hemsida: